- komplet kapsejlads stel (fok + storsejl i dacron, Spiler, pentex genua)
- den er meget hurtig – holder god højde og fart – vandt DM i 2010.
- løjgangen er hævet til cockpitkarmen - gode trimmuligheder
- GPS fastmonteret
- ændret hovedskot, så kahytten fremstår åben og rummelig.
- nye håndlavede teak bøffebrædder på scandækket
- cockpittelt og fint cockpitbord i træ
- strøm og lamper i kahyt
- nyere storsejl til tursejlads i god stand + nyere stormfok og ældre fok
Båden på en tur i Sverige
Der er en stor, rummelig kahyt i båden med plads til 5-6 sovende.
Kahytten set fra forskibet
Pantryet kan trækkes ud over køjen, så vask og vandhane kommer frem.
Spækhugger nr. D431 ved en kapsejlads i Københavns Havn
Her er båden i Køge Bugt i stormende kuling, Sjælland Rundt 2003
Kender du ikke en spækhugger så læs her: Spækhuggeren er en danskbygget sejlbåd som er meget udbredt i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland. Det er en meget solid, sødygtig og sikker båd. Selvom den er robust og solidt bygget, er den samtidig hurtig og udmærker sig især ved at sejle fra de fleste andre almindelige bådtyper i let vejr. Spækhuggeren bærer relativt meget sejl i forhold til vægten, og det er med til at give de gode sejlegenskaber. Der er i flere havne (især i området omkring Svanemøllehavnen i København og i Århus Bugten) store spækhuggerfelter, der sejler kapsejlads hver uge i sommerhalvåret. Det er en aktiv klasse med egen landsdækkende klub.
Se mere om bådtypen og klubben på Spækhuggerklubbens hjemmeside: www.spaekhugger.dk.
Se mere om bådtypen og klubben på Spækhuggerklubbens hjemmeside: www.spaekhugger.dk.
Se flere billeder og beskrivelse af båden herunder:
For spiler under DM i 2010.
Løjgangen er hævet. Det giver gode trimmuligheder på storsejlet. På skandækket er der monteret bøffebrædder så man sidder godt på lange kryds. Hækstaget er ført frem til forenden af cockpittet i begge sider.
Båden er rigt udstyret med grej til tursejlads
Skrog, bund, fribord og køl er i god stand. Med til båden hører det originale træstativ og 6 forskellige bukke.
Motorbeslaget på hækken har to store fjedre, så man ikke skal bruge mange kræfter på at løfte motoren.
Her ses motorbeslaget siddende på motoren. Beslaget er udført i rusfrit stål og gør motorbetjeningen let. Motoren kommer dybt ned i vandet, og trækker derfor godt - også i søgang.
Med til båden hører en ældre, langbenet Honda 5 Hk. Det er en firetaktsmotor, så det giver et solidt træk. Der følger stor, ekstern benzintank med.
Dækket
Cockpittet
Der er monteret et kompas over garagen til skydekappen.
Cockpittet er monteret med GPS (Garmin 128) i SB side. Der er velholdte spil både på ruftaget og på luvkarmene.
Bord til kahytten. Fylder ikke meget, når det er klappet sammen.
VHF: Radio Ocean RO4700 DSC VHF
Der er flere gode sejl med til båden:
Nyere storsejl til tursejlads i god stand + nyere stormfok og ældre fok
Komplet kapsejlads stel (fok + storsejl i dacron, Spiler, pentex genua)
Pentex genua.
En god solid vinterpresenning følger med
Der følger forskellige stativer og støtter med til båden